Exposities
13 mei t/m 01 juli : Wilma Rake & Huub Vaalt
Wilma Rake-Asbreuk
Mijn passie voor vilt ontstond 20 jaar geleden. ik maakte een kerstgroep van wol. Gaandeweg ontdekte ik de vele mogelijkheden van wol. Ik begon met ‘droogvilten’ met een viltnaald, daarna natvilten met water en zeep, vilten op zijde en andere vezels en ruimtelijke objecten. Het is leuk om zelf scheppend bezig te zijn, maar ik vind het ook geweldig om samen met anderen creatief bezig te zijn. Ik geef regelmatig ‘wolworkshops’ bij mij thuis maar ook op locatie. Ook maak ik dingen in opdracht. Dat kan een tas zijn, sloffen of een wandkleed.
Wilma Rake-Asbreuk Mobiel 06 5117 5535
Huub Vaalt | Schilderijen
Huub Vaalt werd geboren in Borne en groeide op in Hengelo. Al op jonge leeftijd ontstond zijn liefde voor tekenen, geïnspireerd door de bordtekeningen van de onderwijzer. Op zijn zestiende maakte hij kennis met olieverf. Naast zijn kunstenaarschap werkt Huub in het speciaal onderwijs. Zijn werk is abstract en expressionistisch van aard, waarin kleur en beweging een centrale rol spelen. De schilderijen ontstaan vanuit gevoel en herinnering. Muziek en de natuur vormen belangrijke inspiratiebronnen, niet als letterlijk uitgangspunt, maar vanwege de emotie en beleving die zij oproepen.
huubvaalt.nl
De expositie in Stadstheater De Bond is te bezichtigen van 13 mei t/m 01 juli op de bovenverdieping van ons theater. Bezoektijden: dinsdag t/m vrijdag van 13.00-16.00 uur.
Kom je gezellig eens kijken?